1itservice.dk - Copy 170824 - Uniconta og Microsoft Dynamics NAV, C5, XAL

Gå til indhold
Med Uniconta får virksomheden langt mere end 'bare' et nyt meget avanceret finansbogholderi pakket ind i masser af økonomistyringsfunktionalitet.
Scoopet er ej heller, at dette kan lade sig gøre for kun 99kr pr medarbejder pr måned + evt. et par kraftige overbygninger, som også kun koster pebernødder.
Også din virksomhed vil blive boostet med ...

Spørgsmålet er bare ...

HVORNÅR DU VIL BEGYNDE?





ER TIL MEGET MERE END BARE FINANSBOGHOLDERI OG ØKONOMISTYRING.
DET BEDSTE VED



KOSTER 99,00 KR PR MÅNED PR LOGIN

... OG RESTEN I SAMME STØRRELSESORDEN



ER DESIGNET TIL AT TILPASSE SIG NETOP DIN VIRKSOMHED.
HVAD END VIRKSOMHEDEN ER EN RIGTIG ENKELT-M/K

ELLER ET SELSKAB MED 250 MEDARBEJDERE, ER

DEN BEDSTE PLATFORM.


Data ligger i skyen ... og er derfor tilgængelige fra PC, tablet eller smartphone.

Det ekseptionelt unike ved

er dens tilpasningsmuligheder og rummelighed.
Tilpasningsmulighederne koster ikke ekstra ... og er så let tilgængelige at hver virksomhed selv vil kunne benytte sig af dem.

Hver virksomhed kan udbygge netop sin

til at kunne rumme al sit knowhow.
Man kan selv supplere standard-økonomistyrings-felterne på kreditor/indkøb, lager og salg/debitor med sine egne.

Egne felter optræder herpå på lige fod med standardfelterne.
Hver virksomhed selv tilføje helt nye kartoteker ... til registrering af alle de oplysninger, som udgør netop den virksomheds knowhow.
Til enhver oplysning kan man vedhæfte filer ...

Ikke bare PDF og billedformater ... men også fx. worddokumenter og regneark.

Ja, hele mailvekslinger ...

Genistregen består i, at det er vitterlig er pærenemt at tilføje egne felter til fx. Unicontas vare- og debitor-stamkort ... som herefter optræder på lige fod med Unicontas standardfelter.

Næsten lige så let tilføjes nye kartoteker ... som kan opdrages til at referere til hinanden og/eller Unicontas standardtabeller fx. ordrehovedet.

Endelig kan man på kartotekerne vedhæfte - ikke bare PDF og billedformater - men også Excel og MAIL-filer.

Dette betyder at enkelte virksomhed (i vid udstrækning endog) selv kan udbygge sin Uniconta til at rumme ALT SIT KNOWHOW ... og gøre den tilgængelig for (kun de) relevante medarbejdere, hvad end de befinder sig på matriklen ... eller er ude af huset.

Så hovedattraktionen er, at virksomheden med Uniconta - for den svimlende sum, ekstra GRATIS - kan slippe af med en masse administrativt bøvl ... som derpå kvit og frit kan kanaliseres over i udnyttelsen af virksomhedens spidskompetance: produktionen af det kunderne vil betale for.


Hvornår skal din virksomhed boostes med Uniconta?

RING 2170 8450

... så giver jeg en halv times fjernstyret rundvisning.
Du er selvfølgelig også velkommen til prøve selv. At prøve Uniconta ... er uforpligtende og ganske gratis.

Må jeg foreslå at du starter med at downloade denne zipfil indeholdende både et sæt sammenhængende C5 hhv. e-conomic demodata til dit skrivebord, hvor de så kan pakkes ud.

Herpå kan du fx her registrerer virksomhedens 1. bruger.
Vælg et sæt fra demodataene, og se dig lidt omkring ...

Forsøg fx at overbevise dig selv om at indlæsningemen fører frem til at følgende dele er operationelt anvendelige ...


Og jo, der mangler noget ... fx. lagerbeholdningerne.

Een måske retvisende version af disse kan i beste fald trækkes som CtrlJ-Excel-overførsel fra C5erens Lager / Kartotek.

Går man herpå ind i Unicontas Lager / Lagerkladde, hvor man opretter en lagerkladde, for derfra at gå efter knappen Kladdelinier.

Ankommet her tilføjes starten af en enkelt lagerkladdepost ved at ændre 'Varebevægelsen' til 'Tab/vind'.

Brug derpå tabulatoren for at komme til næste felt og tast så CtrlA og derpå CtrlC ... og intet vil ske førend man skifter til Excel.

I en tom celle (under de udlæste C5-stamoplysninger) taster CtrlV .... hvorved man får overført kolonne overskrifterne magen til dem Uniconta kladden anvender.

Kopier nu oplysningerne fra C5-CtrlJ udtrækket til de respektive Uniconta-kolonner.

Når alt er udfyldt efter bedste evne er det tiden til at markere Uniconta-tabeludsnittet ... Tast CtrlC ... Skift til Uniconta-kladden for der at taste CtrlV!
På et tidspunkt bør du også gå efter

1) Firma,
2) Firmaoplysninger,
3) Knappen Slet firma,
4) Skriv 'Slet' og
5) Aktiver 'Ok'



... for du kan jo bare lave regnskabet på ny. Ik?
Herpå er det tiden til at lave sine egne dataudtræk til indlæsning i Uniconta.

Afhængig af hvilket system man har, fortsætter man med flg. afsnit
Har man ingen af ovennævnte systemer ... hjælper jeg gerne med at håndoverføre flest mulig data. Kontakt mig på 2170 8450 :-)
1itservice.dk's speciale
Især økonomistyringssystemerne
 og  

kan jeg hjælpe med på alle niveauer ... fra 'genåbningen af en kladde' til specialprogrammeringen af dem, så de passer endnu bedre til din konkrete virksomhed.

Siden Microsoft i 2012 besluttede sig for at erstatte disse to systemer med
 og  

har jeg også arbejdet for at opnå samme spændvidde inden for dem. MEN desværre har det vist sig at dette er uopnåeligt ... fordi systemernes kompleksitet gør at de nærmest er umulige at videreudvikle, hvorfor de i praksis bare er meget kostbare og avancerede (læs: besværlige) udgaver af Dinero, Billy og e-conomic.

Oven på al denne modgang dukkede

op i 2016!
1itservice.dk tilbyder
1itservice består med fuldt overlæg kun af mig, Holger Glüsing ... fordi DU så altid kan være sikker på at samarbejde med netop sådan en som DIG SELV.

For hvad end du i øvrigt er enmandsvirksomhed, produktionsplanlægger eller økonomichef, er du virksomhedens eneste generalist og specialist ud i netop dit arbejdsområde ... men når EDB'en driller er dit første problem, at få lov til at komme i kontakt med een der kan identificere årsagen ... og gøre noget ved den.


Jeg er så både generalisten og specialisten ud i den praktiske anvendelse af alt muligt administrativt virksomhedssoftware.

SÅ når virksomhedens administrative software driller dig, SÅ RING på +45 2170 8450.

Jeg tager røret - næsten 24/7 - og lytter gerne til din udfordring.

Ofte kan jeg umiddelbart vejlede dig til løsningen.

Kan jeg ikke ... kan vi starte
Igen har udfordringerne det med at fordufte som 'Nåh, var det bare det'.

Men er det relevant, kan jeg knæle mig ind i problemstillingen ... lave et par datamanipulationer eller programmere en tilretning så virksomhedens software tilpasses virksomheden, frem for omvendt.

Tilbage til indhold